Měření sledovanosti

Televize je pevnou součástí naší domácnosti i našeho denního režimu. Alespoň jeden funkční televizor má doma 93 % českých domácností. Poměr domácností s jedním a více televizory je dlouhodobě 70:30. Nikoho nepřekvapí, že více televizorů nalezneme ve větších domácnostech, ať už ve smyslu počtu členů, nebo počtu místností obývaného bytu či domu.

Jak často a kdy sledujeme televizi?

Sledování televize je dlouhodobě nejvýznamnější volnočasovou aktivitou, kterou Češi tráví v průměru téměř 3,5 hodiny denně. Více času tráví lidé u televize v zimě než v létě, o víkendech než ve všední dny, v deštivých dnech než ve dnech vybízejících k aktivitám venku a spíše ve večerních než nočních hodinách.

Jak se měří TV sledovanost?

Na 24 stranách přiloženého dokumentu se seznámíte s tím, jak začalo televizní vysílání, jaké změny probíhaly po Sametové revoluci a po rozdělení Československa, jak odstartovala televizní reklama a kdy a jak se začala měřit televizní sledovanost, jejíž výsledky pravidelně zveřejňujeme. Stručně a přehledně se seznámíte s těmito tématy:

  • Televize je pevnou součástí naší domácnosti i našeho denního režimu
  • Co nás v televizi tolik baví a zajímá?
  • Televizní vysílání: Jak to celé začalo?
  • Televizní vysílání po Sametové revoluci
  • Jak odstartovala televizní reklama?
  • Kdy a jak se začalo měřit, kdo se dívá?
  • Peoplemetry
  • Jak začalo měření televizní sledovanosti v Česku?
  • Asociace televizních organizací a její členové
  • Jak se žije s peoplemetrem?
  • Kdo má doma peoplemetr?
  • Proč se nemusíme měřit všichni?
  • Kudy a kam putují data z měření?
  • Proč se televizní data sbírají a co je výsledkem měření?
  • Od papíru ke cloudu
  • Český peoplemetrový projekt má vysokou úroveň
  • Jaká je budoucnost měření?
  • Co lze dále vyčíst z dat?
  • Změny na TV trhu
  • Jak Češi žijí a tráví svůj volný čas?
  • Děti a jejich volný čas
  • Češi a média: Jak jsou na tom s jejich sledováním na různých zařízeních?
  • Jak lidé vidí budoucnost televize v roce 2030 podle aktuálního výzkumu?