Členové ATO:

Rozvoj projektu

Projekt měření sledovanosti televize v České republice není statický a v průběhu jeho realizace byl v součinnosti realizátora projektu s jeho zadavatelem v různých oblastech inovován a rozšiřován. Řada inovací byla do projektu zařazena v průběhu PEM IV (2013 – 2017) a je pravděpodobné, že i v průběhu PCEM (2018-2022) k dalším inovacím a rošířením například v oblasti měření sledovanosti mimo domov dojde.

Technologické inovace:

  • Přechod na neinvazivní technologii měření sledovanosti založenou na principu audiomatchingu.
  • Rozšíření projektu o měření odložené sledovanosti televize (někdy též označováno jako „timeshift“).
  • Rozšíření projektu o měření živé a odložené sledovanosti televizního obsahu na počítačích (typicky online archivy TV stanic).
  • Dodávka vybraných předběžných ukazatelů sledovanosti v režimu online (Real Time Data, tj. data v reálném čase se zpožděním 7-9 minut).

Metodické inovace:

  • Inovativními přístupy v procesech vážení dat a statistických analýz, které zajišťují maximální reprezentativitu výsledků měření na celou televizní populaci ČR.
  • ABCDE klasifikace - slouží k základnímu členění populace na základě ekonomického, sociálního a vzdělanostního kapitálu. Novou klasifikaci vyvinula v roce 2012 společnost Mediaresearch s cílem nahradit v Česku do té doby používané klasifikace odvozené z konceptu ESOMAR. Nová klasifikace ABCDE je od roku 2013 součástí dat projektu elektronického měření. Více podrobností najdete zde.
  • Postupné rozšiřování projektu o nové samostatně reportované stanice. Počet reportovaných stanic postupně za dobu trvání projektu stoupl z původních 4 na aktuálních 51 samostatně reportovaných stanic.
Menu
Novinky
06.06.2018 Pozemní příjem TV vysílání je v českých domácnostech stále dominantní

Více než polovina českých domácností využívá pozemní televizní vysílání. V rámci něj v současnosti probíhá postupné spouštění programů v novém standardu DVB-T2 – tento standard už přijímá 7 % televizních domácností. Většině z nich umožnil tento přechod...

Čtěte více
20.03.2018 ATO letos měří i internetovou sledovanost

V lednu 2018 byl úspěšně zahájen nový Projekt crossplatformního elektronického měření sledovanosti a konzumace obsahu (PCEM) na období 2018–2022, který pro Asociaci televizních organizací (ATO) zpracovává výzkumná agentura Nielsen Admosphere. Největší novinkou je...

Čtěte více
zobrazit všechny novinky