Členové ATO:

Terminologie

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
Rating (Sledovanost v %)

Podíl osob z cílové skupiny (CS), které živě sledovaly průměrnou sekundu daného časového úseku televizního vysílání na daném televizním kanálu.

Rating - Total Rating (celková sledovanost v %)

Podíl osob z cílové skupiny (CS), které živě sledovaly průměrnou sekundu daného časového úseku televizního vysílání na libovolném kanálu.

Rating v tisících (Projekce, tisíce)

Odhad průměrného počtu osob z cílové skupiny (CS) v populaci, které živě sledovaly průměrnou sekundu daného časového úseku televizního vysílání na daném kanálu.

Reach (Zásah)

Je podíl osob z cílové skupiny (CS), které strávily živým sledováním daného časového úseku alespoň jistou předem stanovenou minimální dobu (tj. splnily tzv. podmínku reache). Minimální doba pro započtení do Reache může být stanovena buď absolutně (např. 3 min) nebo jako poměrná část z délky časového úseky (např. 30 %).

Podmínka reache schválená ATO je:

  • U časových úseků delších než 3 minuty respondent sledoval alespoň 3 minuty vcelku.
  • U časových úseků kratších než 3 minuty respondent sledoval celý časový úsek.

Reach se udává v procentech.

Reklama

Je souhrnný pojem pro reklamní blok a reklamní spot.

Reklamní blok

Vysílání jednoho spotu nebo několika bezprostředně po sobě následujících spotů ohraničených na začátku a na konci znělkou.

Reklamní spot

Krátká část vysílání TV kanálu, jejímž obsahem je reklama či reklamní sdělení. Začátek a konec reklamního spotu je určen s přesností na jednu sekundu. Reklamní spot musí být vždy zahrnut do reklamního bloku (i kdyby v reklamním bloku byl pouze jeden reklamní spot).

Menu
Novinky
29.05.2019 Sledovanost televize se ve světě měří již 70 let

Počátky měření televizní sledovanosti můžeme celosvětově vysledovat až do roku 1949, letos je tomu tedy právě 70 let. V České republice oslaví projekt měření televizní sledovanosti své 22. narozeniny 2. června. Tento den si u nás připomínáme jako Den peoplemetrů a...

Čtěte více
06.06.2018 Pozemní příjem TV vysílání je v českých domácnostech stále dominantní

Více než polovina českých domácností využívá pozemní televizní vysílání. V rámci něj v současnosti probíhá postupné spouštění programů v novém standardu DVB-T2 – tento standard už přijímá 7 % televizních domácností. Většině z nich umožnil tento přechod...

Čtěte více
zobrazit všechny novinky