Členové ATO:

Popis současného projektu

Smyslem elektronického měření sledovanosti televize je získávat podrobná, spolehlivá a jednotná data o sledovanosti televize v domácnostech České republiky. Uživateli dat jsou především jednotlivé televizní stanice, mediální a reklamní agentury, zadavatelé reklamy a auditoři.

PCEM V (pro období 2018 - 2022) a jeho charakteristiky:

  • Měření probíhá na reprezentativním vzorku 1 870 domácností vlastnících TV přijímač. Domácnosti, které se účastní měření, mají před zadavateli a uživateli dat  zaručenou anonymitu.
  • Sledovanost je měřena za všechny osoby starší 4 let a to na všech televizorech v domácnosti.
  • Denně jsou garantována data z minimálně 1 700 domácností.
  • Panel domácností byl sestaven na základě rozsáhlého Zaváděcího výzkumu v roce 2017, jehož cílem bylo stanovit základní charakteristiky související se sledováním televize.
  • Panel domácností je pravidelně obměňován a doplňován. Ročně dochází k 25% obnově panelu.
  • Struktura panelu se pravidelně kontroluje a upravuje tak, aby vzorek domácností odpovídal socio-demografickému profilu domácností a jednotlivců v ČR podle  nejaktuálnějších dat ČSÚ.
  • Složení panelu se průběžně kontroluje i s ohledem na  případné  změny v charakteristikách, které ovlivňují sledovanost televize v České republice.
  • K mapování změn v charakteristikách českého televizního trhu slouží tzv. Kontinuální výzkum, probíhající ročně na reprezentativním vzorku nejméně 12 000 domácností.
  • Kontinuální výzkum zjišťuje například televizní chování českých domácností, vybavenost televizní technikou, možnosti příjmu televizních stanic apod.
  • Chování členů panelu kontroluje realizátor denně.
  • Sledování televize se v domácnostech elektronicky měří pomocí TV metrového systému. Dominantní technologií měření je tzv. audiomatching, tedy porovnávání zvukových otisků z měřených televizorů se sadou referenčních zvuků měřených TV stanic. Měření je nezávislé na způsobu šíření TV signálu ( (DVB-T, satelit, kabel, IPTV, internet), stanic).
  • Od roku 2013 je v projektu měřena i tzv. odložená sledovanost pořadů, tedy odsledování pořadu později, než byl živě vysílán v TV v horizontu 7 následujících dní. K němu může docházet např. na televizorech s pevným diskem či jiným připojeným zařízením umožňující nahrávání a přehrávání TV vysílání, dále pomocí tzv. smart TV apod.
  • Měřena je i sledovanost televizního obsahu na počítačích členů měřeného panelu (především jde o odloženou sledovanost prostřednictvím internetových archivů TV stanic).
  • Hlavní novinkou je  nová digitální část „PEM D“, která rozšiřuje projekt o měření konzumace obsahu šířeného pomocí internetu na digitální zařízení typu počítače, tablety, mobilní telefony, a také na chytré televizory prostřednictvím platformy HbbTV.
  • TV metr v průběhu dne průběžně zasílá data prostřednictvím datových přenosů mobilního operátora do zpracovatelského centra. 
  • Data naměřená v domácnostech panelu jsou každý den ráno ve společnosti Nielsen Admosphere kontrolována a spojována s informacemi o vysílaných pořadech  a (vysílací protokoly), které dodávají jednotlivé televize.
  • Zpracovaná denní data jsou k dispozici odběratelům ráno do 8:00 hodin (max. 2 hodiny po ukončení televizního dne, který trvá od 6:00 do 6:00 hodin), každý den včetně sobot, nedělí a všech státních svátků.
  • Dodávaná data obsahují informace o sledovanosti s přesností na sekundu, informace o pořadech, sociodemografické informace o domácnostech a jednotlivých divácích v nich.
  • Informace o respondentech jsou kontinuálně doplňovány údaji o jejich životním stylu a spotřebním chování z Výzkumu životního stylu (LSS).

Výzkum je realizován společností Nielsen Admosphere.

 

Pro bližší informace o peoplemetrech navštivte web společnosti Nielsen Admosphere na adrese: www.peoplemetry.cz.

Menu
Novinky
20.03.2020 ATO: Pandemie koronaviru zvedá sledovanost televize, v průměru o 45 minut denně

Sledovanost výrazně roste i u mladých diváků. Panuje též velký zájem o zpravodajství. Jednou z oblastí, na které má aktuální pandemie nového typu koronaviru výrazný vliv, je sledovanost televize. V datech z peoplemetrového měření, které pro Asociaci...

Čtěte více
29.05.2019 Sledovanost televize se ve světě měří již 70 let

Počátky měření televizní sledovanosti můžeme celosvětově vysledovat až do roku 1949, letos je tomu tedy právě 70 let. V České republice oslaví projekt měření televizní sledovanosti své 22. narozeniny 2. června. Tento den si u nás připomínáme jako Den peoplemetrů a...

Čtěte více
zobrazit všechny novinky