Členové ATO:

Popis současného projektu

Smyslem elektronického měření sledovanosti televize je získávat podrobná, spolehlivá a jednotná data o sledovanosti televize v domácnostech České republiky. Uživateli dat jsou především jednotlivé televizní stanice, mediální a reklamní agentury, zadavatelé reklamy a auditoři.

PCEM V. (pro období 2018 - 2022) a jeho charakteristiky:

  • Měření probíhá na reprezentativním vzorku 1 870 domácností vlastnících TV přijímač. Domácnosti, které se účastní měření, mají před zadavateli a uživateli dat  zaručenou anonymitu.
  • Sledovanost je měřena za všechny osoby starší 4 let a to na všech televizorech v domácnosti.
  • Denně jsou garantována data z minimálně 1 700 domácností.
  • Panel domácností byl sestaven na základě rozsáhlého Zaváděcího výzkumu v roce 2017, jehož cílem bylo stanovit základní charakteristiky související se sledováním televize.
  • Panel domácností je pravidelně obměňován a doplňován. Ročně dochází k 25% obnově panelu.
  • Struktura panelu se pravidelně kontroluje a upravuje tak, aby vzorek domácností odpovídal socio-demografickému profilu domácností a jednotlivců v ČR podle  nejaktuálnějších dat ČSÚ.
  • Složení panelu se průběžně kontroluje i s ohledem na  případné  změny v charakteristikách, které ovlivňují sledovanost televize v České republice.
  • K mapování změn v charakteristikách českého televizního trhu slouží tzv. Kontinuální výzkum, probíhající ročně na reprezentativním vzorku nejméně 12 000 domácností.
  • Kontinuální výzkum zjišťuje například televizní chování českých domácností, vybavenost televizní technikou, možnosti příjmu televizních stanic apod.
  • Chování členů panelu kontroluje realizátor denně.
  • Sledování televize se v domácnostech elektronicky měří pomocí TV metrového systému. Dominantní technologií měření je tzv. audiomatching, tedy porovnávání zvukových otisků z měřených televizorů se sadou referenčních zvuků měřených TV stanic. Měření je nezávislé na způsobu šíření TV signálu ( (DVB-T, satelit, kabel, IPTV, internet), stanic).
  • Od roku 2013 je v projektu měřena i tzv. odložená sledovanost pořadů, tedy odsledování pořadu později, než byl živě vysílán v TV v horizontu 7 následujících dní. K němu může docházet např. na televizorech s pevným diskem či jiným připojeným zařízením umožňující nahrávání a přehrávání TV vysílání, dále pomocí tzv. smart TV apod.
  • Měřena je i sledovanost televizního obsahu na počítačích členů měřeného panelu (především jde o odloženou sledovanost prostřednictvím internetových archivů TV stanic).
  • TV metr v průběhu dne průběžně zasílá data prostřednictvím datových přenosů mobilního operátora do zpracovatelského centra. 
  • Data naměřená v domácnostech panelu jsou každý den ráno ve společnosti Mediaresearch kontrolována a spojována s informacemi o vysílaných pořadech  a (vysílací protokoly), které dodávají jednotlivé televize.
  • Zpracovaná denní data jsou k dispozici odběratelům ráno do 8:00 hodin (max. 2 hodiny po ukončení televizního dne, který trvá od 6:00 do 6:00 hodin), každý den včetně sobot, nedělí a všech státních svátků.
  • Dodávaná data obsahují informace o sledovanosti s přesností na sekundu, informace o pořadech, sociodemografické informace o domácnostech a jednotlivých divácích v nich.
  • Informace o respondentech jsou kontinuálně doplňovány údaji o jejich životním stylu a spotřebním chování z Výzkumu životního stylu (LSS).

Výzkum je realizován společností Nielsen Admosphere.

 

Pro bližší informace o peoplemetrech navštivte web společnosti Nielsen Admosphere na adrese: www.peoplemetry.cz.

Menu
Novinky
06.06.2018 Pozemní příjem TV vysílání je v českých domácnostech stále dominantní

Více než polovina českých domácností využívá pozemní televizní vysílání. V rámci něj v současnosti probíhá postupné spouštění programů v novém standardu DVB-T2 – tento standard už přijímá 7 % televizních domácností. Většině z nich umožnil tento přechod...

Čtěte více
20.03.2018 ATO letos měří i internetovou sledovanost

V lednu 2018 byl úspěšně zahájen nový Projekt crossplatformního elektronického měření sledovanosti a konzumace obsahu (PCEM) na období 2018–2022, který pro Asociaci televizních organizací (ATO) zpracovává výzkumná agentura Nielsen Admosphere. Největší novinkou je...

Čtěte více
zobrazit všechny novinky