Členové ATO:

Aktuality

20.03.2018

ATO letos měří i internetovou sledovanost

V lednu 2018 byl úspěšně zahájen nový Projekt crossplatformního elektronického měření sledovanosti a konzumace obsahu (PCEM) na období 2018–2022, který pro Asociaci televizních organizací (ATO) zpracovává výzkumná agentura Nielsen Admosphere. Největší novinkou je měření sledovanosti pořadů a videoreklamy na internetu. Čtěte více...

15.03.2018

Televizi sledujeme více a v lepší kvalitě

Televizi v současnosti najdeme v 95 % českých domácností. Čas, který u ní trávíme, navíc neustále roste. Češi starší 15 let ji v průměru sledují 3 hodiny a 45 minut denně, což je o 31 minut více než před deseti lety. Navíc sledují vysílání v lepší kvalitě: téměř dvě třetiny televizních domácností už přijímají stanice v HD rozlišení. Kontinuálně roste také vybavenost domácností dalšími technologiemi: stoupá jak počet notebooků, tak smartphonů nebo tabletů, tedy zařízení, na kterých je již běžně konzumován televizní videoobsah. Data o vybavenosti domácností přináší Kontinuální výzkum 2017, který pro Asociaci televizních organizací zajišťuje společnost Nielsen Admosphere jako nedílnou součást Projektu crossplatformního elektronického měření sledovanosti a konzumace obsahu v České republice.  Výzkumu se v roce 2017 zúčastnilo 27 506 respondentů starších 15 let z 19 038 domácností. Čtěte více...

23.01.2018

Mediální trh společně podporuje pozměňovací návrh k zákonu o léčivech, kterým je regulována reklama

Provozovatelé médií a reklamní agentury sdružené v profesních asociacích společně podporují pozměňovací návrh k zákonu o léčivech, o kterém se bude v pátek hlasovat na plénu poslanecké sněmovny a který navrhuje zrušit poslední novelizaci zákona o regulaci reklamy. V loňském roce byl totiž přílepkem právě k zákonu o léčivech novelizován zákon o regulaci reklamy tak, že byla rozšířena odpovědnost za soulad obsahu reklamy na vybrané typy produktů - humánní léčivé přípravky, doplňky stravy a potraviny pro zvláštní a kojeneckou výživu - se zákonem i na její pouhé šiřitele. Do té doby za soulad obsahu reklamy na takové produkty se zákonem odpovídaly pouze subjekty, které se na něm skutečně podílejí, stejně jako je tomu u ostatních typů produktů. Pozměňovací návrh usiluje o návrat k původní podobě zákona o regulaci reklamy. Čtěte více...

05.01.2018

Volby přitahují diváky k TV obrazovkám

Loňský rok opět ukázal, že zpravodajství a publicistika se těší v před- a povolebním období zvýšenému zájmu televizních diváků. S blížícími se prezidentskými volbami lze očekávat další vrchol sledovanosti těchto pořadů. Čtěte více...

10.08.2017

Ani zvyšující se počet digitálních zařízení neohrožuje vůdčí postavení televize v českých domácnostech

V českých domácnostech přibývají digitální zařízení, na nichž můžeme sledovat videoobsah. Ani těm se ale v této oblasti nedaří pokořit dominantní postavení televize, kterou dnes stále najdeme téměř ve všech domácnostech a na které – i v dnešní digitální době – sledujeme videoobsah nejvíce. Potvrzují to výsledky Zaváděcího výzkumu 2017, který zajišťuje společnost Nielsen Admosphere pro Asociaci televizních organizací (ATO) jako nedílnou součást peoplemetrového projektu. Zaváděcí výzkum pro nový Projekt crossplatformního elektronického měření sledovanosti a konzumace obsahu (PCEM 2018–2022) byl realizován v první polovině roku 2017 na vzorku 15 199 domácností a 33 728 jejich členů. Čtěte více...

01.08.2017

Změna v měření televizní sledovanosti

Od 1. září 2017 budou oficiální data sledovanosti televize zahrnovat i odloženou sledovanost měřenou za období třech dnů po odvysílání konkrétního pořadu. Toto rozšíření oficiální televizní měny se týká všech veřejných datových výstupů. Čtěte více...

08.06.2017

Peoplemetr v muzeu? Ode dneška realita! Výstava k 20. výročí peoplemetrového měření TV sledovanosti v Národním technickém muzeu zahájena

Projekt měření televizní sledovanosti v České republice slaví letos 20. výročí. Bylo to právě v červnu roku 1997, kdy se u nás začala elektronicky měřit televizní sledovanost tzv. peoplemetry. U této příležitosti Asociace televizních organizací ve spolupráci se společností Nielsen Admosphere a za podpory České televize připravila populárně-naučnou výstavu v Národním technickém muzeu pod názvem Jak se měří sledovanost televize? Výstava byla dnes 7. června 2017 oficiálně zahájena. Návštěvníci mají možnost si ji prohlédnout do 10. září 2017 ve druhém patře budovy muzea na Letné. Čtěte více...

30.03.2017

Stanovisko profesních sdružení ke změně zákona o reklamě

Stanovisko profesních sdružení provozovatelů médií k přílepku zákona č. 66/2017 Sb., měnícího zákon č. 378/2007 Sb., o léčivech a o změnách některých souvisejících zákonů (zákon o léčivech), kterým byl novelizován zákon o regulaci reklamy tím, že byla zavedena solidární odpovědnost zadavatele a šiřitele za soulad reklamy na humánní léčivé přípravky, doplňky stravy, potraviny pro zvláštní výživu, počáteční a pokračovací kojeneckou výživu se zákonem. Čtěte více...

30.03.2017

Průvodní dopis profesních sdružení ke změně zákona o regulaci reklamy

Společné stanovisko ATO - Unie vydavatelů - APSV - SPIR - AKTV k přílepku zákona o léčivech. Novela nesystémově zavádí společnou a nerozdílnou odpovědnost zadavatele a šiřitele za soulad reklamy se zákonem  a činí tak šiřitele reklamy odpovědným za obsah komerčního sdělení.  Čtěte více...

28.02.2017

ATO uspořádalo přednášku o připravované novele evropské Směrnice o audiovizuálních mediálních službách (AVMS)

Asociace televizních organizací (ATO), která sdružuje české provozovatele televizního vysílání veřejné služby i komerčního televizního vysílání, včera uspořádala přednášku pro odbornou veřejnost na téma připravované novely evropské Směrnice o audiovizuálních mediálních službách (AVMS). S prezentací vystoupil pan Conor Murray, ředitel pro oblast regulace a vnějších vztahů EGTA. Čtěte více...

14.11.2016

Realizátorem crossplatformního měření je Nielsen Admosphere

Dnešním podpisem smlouvy mezi Asociací televizních organizací (ATO) a společností Nielsen Admosphere skončilo výběrové řízení na nového realizátora crossplatformního elektronického měření sledovanosti a konzumace obsahu na léta 2018-2022. Čtěte více...

21.07.2016

Výběrové řízení ATO na nového realizátora měření

Asociace televizních organizací (ATO) vypisuje veřejnou zakázku na Projekt crossplatformního elektronického měření sledovanosti a konzumace obsahu na léta 2018-2022. Čtěte více...

27.04.2016

Stanovisko Asociace televizních organizací k podpůrným prostředkům

Stanovisko ATO k podpůrným prostředkům - návrhu zákona, kterým se mění zákon č. 110/1997 Sb., o potravinách a tabákových výrobcích a o změně a doplnění některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony - sněmovní tisk Senátu parlamentu České republiky č. 248.  Čtěte více...

27.04.2016

Stanovisko Asociace televizních organizací k podmínkám označení českého původu potravin

Stanovisko ATO k podmínkám označení českého původu potravin - n ávrhu zákona, kterým se mění zákon č. 110/1997 Sb., o potravinách a tabákových výrobcích a o změně a doplnění některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony  - sněmovní tisk Senátu parlamentu České republiky č. 248.  Čtěte více...

13.04.2016

Stanovisko Asociace televizních organizací k vládnímu návrhu novely zákona č. 418/2011 Sb., o trestní odpovědnosti právnických osob

Stanovisko Asociace televizních organizací k vládnímu návrhu novely zákona č. 418/2011 Sb., o trestní odpovědnosti právnických osob a řízení proti nim, ve znění pozměňovacího návrhu Ústavně právního výboru Poslanecké sněmovny   Čtěte více...

04.04.2016

Už čtyři pětiny českých domácností vlastní plochou televizi, příjem HD vysílání se oproti roku 2012 ztrojnásobil

Počet domácností s plochými televizemi v posledních letech stabilně roste a čím dál rozšířenější jsou také stanice v HD kvalitě, které v současnosti přijímá téměř polovina českých domácností. Tyto a další výsledky přinesl Kontinuální výzkum za rok 2015, který zajišťuje společnost Nielsen Admosphere pro Asociaci televizních organizací (ATO) jako nedílnou součást peoplemetrového projektu. Čtěte více...

15.02.2016

Odložená sledovanost - infografika

Odložená sledovanost „nultého“ dne je od 1. 2. 2016 součástí oficiální TV měny. Pro veřejné výstupy, mediální plánování a nákup reklamního prostoru. Čtěte více...

14.01.2016

Odložená sledovanost součástí oficiální TV měny

Od 1. února 2016 bude odložená televizní sledovanost „nultého“ dne součástí oficiální televizní měny zajišťované společností Nielsen Admosphere pro Asociaci televizních organizací (ATO). Změna se týká všech veřejných výstupů sledovanosti i obchodování s televizní reklamou. Jde zatím o část celkové odložené televizní sledovanosti, měřené v českém peoplemetrovém projektu od roku 2013. Čtěte více...

17.12.2015

ATO s novými členy a novým prezidentem

Valná hromada Asociace televizních organizací (ATO) rozhodla v úterý 15. prosince 2015 o znovupřijetí společnosti CET 21, provozovatele vysílání televizních stanic skupiny Nova. Po období obchodní spolupráce bude Nova opět řádným členem. Změní se rovněž zastoupení mediálních agentur. Agendu AKA (Asociace komunikačních agentur) přebírá Asociace mediálních agentur ASMEA a stává se rovněž řádným členem ATO. Prezidentem ATO byl zvolen pro příští rok Marek Singer z FTV Prima. Čtěte více...

17.12.2015

ATO v digitální éře: timeshift a HbbTV

Valná hromada Asociace televizních organizací (ATO) se zabývala na svém zasedání dne 15. prosince 2015 i vybranými tématy souvisejícími s rozvojem digitálních technologií. Odložená sledovanost, tzv. timeshift a HbbTV budou středem zájmu ATO v nadcházejícím období.  Čtěte více...

1 | 2 | 3 | 4 | ... | 7 >  >>
Menu
Novinky
20.03.2018 ATO letos měří i internetovou sledovanost

V lednu 2018 byl úspěšně zahájen nový Projekt crossplatformního elektronického měření sledovanosti a konzumace obsahu (PCEM) na období 2018–2022, který pro Asociaci televizních organizací (ATO) zpracovává výzkumná agentura Nielsen Admosphere. Největší novinkou je...

Čtěte více
15.03.2018 Televizi sledujeme více a v lepší kvalitě

Televizi v současnosti najdeme v 95 % českých domácností. Čas, který u ní trávíme, navíc neustále roste. Češi starší 15 let ji v průměru sledují 3 hodiny a 45 minut denně, což je o 31 minut více než před deseti lety. Navíc sledují vysílání v lepší kvalitě:...

Čtěte více
zobrazit všechny novinky