Členové ATO:

Terminologie

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
Cílová skupina

Část televizní populace, resp. panelu s určitými společnými charakteristikami. Každá cílová skupina je jednoznačně definovaná konkrétní kombinací jednotlivých znaků (proměnných) nebo svým televizním chováním. Reklama inzerovaná v televizi je prodávána podle sledovanosti v takzvané nákupní cílové skupině (Dospělí 15+ nebo Dospělí 15-54 nebo Dospělí 15-69). Základem pro tuto cenu je cena za ratingový bod (CPP - Cost Per Point).

CPP (Cost Per Point)

Cena za bod, udává cenu za oslovení 1% osob z cílové skupiny. Vzhledem k procentuálnímu vyjádření se nemění v závislosti na velikosti cílové skupiny.

CPT (Cost Per Thousand)

Cena za zásah, oslovení tisíce diváků dané cílové skupiny. Používá se k měření úspěšnosti reklamní kampaně. Může být vztažena buď ke GRP, nebo k Net Reach.

Menu
Novinky
29.05.2019 Sledovanost televize se ve světě měří již 70 let

Počátky měření televizní sledovanosti můžeme celosvětově vysledovat až do roku 1949, letos je tomu tedy právě 70 let. V České republice oslaví projekt měření televizní sledovanosti své 22. narozeniny 2. června. Tento den si u nás připomínáme jako Den peoplemetrů a...

Čtěte více
06.06.2018 Pozemní příjem TV vysílání je v českých domácnostech stále dominantní

Více než polovina českých domácností využívá pozemní televizní vysílání. V rámci něj v současnosti probíhá postupné spouštění programů v novém standardu DVB-T2 – tento standard už přijímá 7 % televizních domácností. Většině z nich umožnil tento přechod...

Čtěte více
zobrazit všechny novinky