Členové ATO:
ATO - Asociace televizních organizací Aktuality Aktuality Tisková zpráva ATO ze dne 22.2.2002

Tisková zpráva ATO ze dne 22.2.2002

22.02.2002

První data z nových peoplemetrů budou k dispozici 29. dubna.

PRAHA 22. února (ČTK) - První data sledovanosti televizí z ostrého provozu nového peoplemetrového projektu společnosti Mediaresearch budou k dispozici 29. dubna. V současné době probíhá zaváděcí období,ve kterém Mediaresearch provádí sběr dat zatím od 300 domácností denně, řekla jednatelka Asociace televizních organizací, která je zadavatelem projektu, Hana Svobodová. Celkem jich však bude 1200 denně. Současný projekt agentury TNS, který končí v dubnu, nabízí data z 600 domácností denně.

Data tak budou přesnější, metodologové však neočekávají, že by nový peoplemetrový projekt došel k výrazně odlišným výsledkům co do podílu jednotlivých televizí na trhu.

Nový projekt navíc naproti stávajícímu bude umožňovat získat měření sledovanosti v každé sekundě vysílání, zatímco stávající projekt dodával tzv. minutová data. Sekundová data tak umožní přesnější analýzy a především stanovení přesnější sledovanosti jednotlivých reklamních spotů, které většinou netrvají ani minutu.

Data budou mít odběratelé, tedy členové ATO a smluvní partneři, k dispozici následující den v deset hodin za celý předchozí den. Poslední data tak budou z šesté hodiny ranní, zatímco dosud to bylo z druhé hodiny ranní. Součástí nabídky nového projektu je i možnost využít data v on-line režimu, tedy získávání výsledků měření v reálném čase. Tato nabídka může být v budoucnu členy ATO využita. Nově umožní projekt také měření sledovanosti v tzv. druhé domácnosti, tedy na chatách a chalupách. Především v letních měsících tak dojde podle Svobodové ke zpřesnění měření sledovanosti. Novinkou pro analytiky výsledků peoplemetrového měření bude spojení průběhu naměřené sledovanosti s vývojem počasí.

Členy ATO jsou v současnosti Česká televize, FTV Premiéra, která drží licence na vysílání Primy, držitel licence na vysílání Novy CET 21 a Asociace komunikačních agentur. Společnosti TV3 členství zaniklo podle stanov ATO začátkem února. Společnost totiž byla více než šest měsíců v prodlení s placením. Pokud však své závazky uhradí, může ATO její členství obnovit.

Marcela Fialková