Členové ATO:
ATO - Asociace televizních organizací Aktuality Aktuality Téměř 12 % domácností sleduje televizi ve vysokém rozlišení

Téměř 12 % domácností sleduje televizi ve vysokém rozlišení

02.06.2011

Čeští diváci přicházejí na chuť kvalitnímu vysílání ve vysokém rozlišení. Počet domácností, které přijímají HD kvalitu, se dle výsledků Kontinuálního výzkumu z prvního kvartálu letošního roku vyhoupl na necelých 12 %. Celá polovina z nich přijímá HD vysílání šířené prostřednictvím satelitu.

Přibližně 11,9 % televizních domácností v České republice deklaruje, že přijímá alespoň jednu stanici v HD rozlišení. Z poloviny (5,9 %) se tak děje prostřednictvím satelitního vysílání a z více než čtvrtiny (3,2 %) prostřednictvím kabelu či IPTV.

Digitální pozemní vysílání (DVBT) k příjmu televize v HD rozlišení využívá 1,8 % domácností. Jedná se v tomto případě o příjem stanic ČT HD a Nova HD dostupných ve vysílací síti 4 v Praze, Brně a Ostravě.

Aby mohly domácnosti sledovat HD vysílání, musí mít kromě zajištění signálu s přístupným vysíláním nějaké stanice v HD rozlišení k dispozici televizor, který HD vysílání umí zobrazit. Jedná se o televizory označené značkami FullHD či HDReady. Tuto schopnost mají v dnešní době téměř všechny prodávané televizory. Z dat kontinuálního výzkumu vyplývá, že televizor s touto zobrazovací schopnost má již 36% televizních domácností v České republice.

 

 

Kontinuální výzkum je průběžný monitoring podrobné struktury české televizní populace, jejího chování, televizní vybavenosti a změny v oblasti příjmu televizního vysílání.

Pavla Chlebounová, Asistentka PR

MEDIARESEARCH, a.s., Českobratrská 1/2778, 130 00 Praha 3

Tel.: +420 222 717 763-4, Fax: +420 222 717 762

E-mail: Pavla.Chlebounova@mediaresearch.cz

 

     

Vlasta Roškotová, jednatelka ATO

Asociace Televizních Organizací, Salmovská 11, 120 00 Praha 2

Tel.: + 420 222 543 001-2,  Fax./Tel.: + 420 296 216 103

E-mail: ato@ato.cz

 




Doplňující informace:

Společnost MEDIARESEARCH (www.mediaresearch.cz) je významnou výzkumnou agenturou s širokým portfoliem služeb v oblasti realizace marketingových a mediálních výzkumů, zpracování a analýz dat, marketingového poradenství a vývoje software. Je realizátorem tří z nejrozsáhlejších mediálních výzkumů v České a Slovenské republice - Elektronického měření sledovanosti televize (TV metry) v ČR, Výzkumu návštěvnosti a sociodemografie internetu v ČR (NetMonitor) a SR (AIMmonitor) a Monitoringu reklamních výdajů v médiích (Admosphere) a na internetu (AdMonitoring) v ČR.

Asociace televizních organizací – ATO (www.ato.cz ) je zájmové sdružení, zajišťující od roku 1997 realizaci a koordinaci společného výzkumu elektronického měření sledovanosti televize v České republice metodou TV metrů, tzv. Projekt elektronického měření – PEM. Cílem sdružení je chránit i společné zájmy členů sdružení související s provozováním televizního vysílání. V současné době jsou řádnými členy ATO provozovatelé televizního vysílání Česká televize, CET 21 spol. s r.o., FTV Prima spol. s r.o. a Asociace komunikačních agentur České republiky, která sdružuje přední agentury působící v oblasti televizní reklamy. Dne 26. 5. 2009 se přidruženým členem ATO stala společnost Barrandov Televizní Studio, a.s., od 15. 12. 2009 je přidruženým členem i mediální zastupitelství At Media CZ.