Členové ATO:
ATO - Asociace televizních organizací Aktuality Aktuality Digitální televizní stanice již díky DVB-T přijímá téměř každý

Digitální televizní stanice již díky DVB-T přijímá téměř každý

18.10.2010

Proces digitalizace zvyšuje dostupnost digitálních televizních stanic téměř na úroveň celoplošných stanic. Stanice vysílané v multiplexech 1 a 2 (ČT4, ČT24, TV Barrandov, Nova Cinema a Prima COOL) již přijímají přes čtyři pětiny televizní populace, starší 4 let. Stanice z multiplexu 3 (Public TV, Z1) přijímá každý druhý.

 

Televizní stanice, které před dvěma lety mohla sledovat jen menšina populace, se díky digitalizaci pozemního vysílání stávají běžnou součástí televizního příjmu. Téměř devět z deseti osob starších 4 let přijímá stanice ČT24 (90,2 %), ČT4 (88,5 %) a Nova Cinema (85,2 %).Čtyři pětiny populace mají ve své nabídce přijímaných stanic také TV Barrandov (80,7 %) a Prima COOL (78,7 %). Polovičního pokrytí televizní populace dosahují stanice Z1 (51,8%) a Public TV (51,3 %).Informace o pokrytí stanic jsou součástí Kontinuálního výzkumu v rámci projektu elektronického měření sledovanosti televize.

Graf 1: Pokrytí digitálními televizními stanicemi

 

Zdroj: ATO - Nielsen Admosphere,  predikce aktuálního stavu dle výsledků Kontinuálního výzkumu (časová řada výsledků Leden- Srpen 2010), TV jednotlivci 4+

* Kontinuální výzkum provádí MEDIARESEARCH ve spolupráci se STEM/MARK pro Asociaci televizních organizací v rámci projektu Elektronického měření sledovanosti televize. Jako jeden z nejrozsáhlejších výzkumů českých domácností již 8 let průběžně mapuje podrobnou strukturu české televizní populace, její chování, televizní vybavenost a změny v oblasti příjmu televizního vysílání. Cílem výzkumu je především zjistit důležité charakteristiky domácností pro kontrolu a zajišťování reprezentativity vzorku domácností vybraných pro elektronické měření sledovanosti televize.

 

 

 

Jan Mazal, PR pracovník

MEDIARESEARCH, a.s., Českobratrská 1/2778, 130 00 Praha 3

Tel.: +420 222 717 763-4, Fax: +420 222 717 762

E-mail: jan.mazal@mediaresearch.cz

     

Lucie Pokorná, Jednatelka ATO

Asociace Televizních Organizací, Salmovská 11, 120 00 Praha 2

Tel.: + 420 222 543 001-2,  Fax./Tel.: + 420 296 216 103

E-mail: ato@ato.cz

 
   

 

 

Doplňující informace:

Společnost MEDIARESEARCH (www.mediaresearch.cz) je výzkumnou agenturou s širokým portfoliem služeb v oblasti realizace marketingových a mediálních výzkumů, zpracování a analýz dat, marketingového poradenství a vývoje software. Je realizátorem tří z nejrozsáhlejších mediálních výzkumů v České a Slovenské republice - Elektronického měření sledovanosti televize (TV metry) v ČR, Výzkumu návštěvnosti a sociodemografie internetu v ČR (NetMonitor) a SR (AIMmonitor) a Monitoringu reklamních výdajů v médiích (Admosphere) a na internetu (AdMonitoring) v ČR.

Asociace televizních organizací – ATO (www.ato.cz ) je zájmové sdružení, zajišťující od roku 1997 realizaci a koordinaci společného výzkumu elektronického měření sledovanosti televize v České republice metodou TV metrů, tzv. Projekt elektronického měření – PEM. Cílem sdružení je chránit i společné zájmy členů sdružení související s provozováním televizního vysílání. V současné době jsou řádnými členy ATO provozovatelé televizního vysílání Česká televize, CET 21 spol. s r.o., FTV Prima spol. s r.o. a Asociace komunikačních agentur České republiky, která sdružuje přední agentury působící v oblasti televizní reklamy. Dne 26. 5. 2009 se přidruženým členem ATO stala společnost Barrandov Televizní Studio, a.s., od 15.12.2009 je přidruženým členem i mediální zastupitelství At Media CZ.